Piloty wczesnej telewizji (1956-1977) używały tonów ultradźwiękowych. Współczesne piloty to powszechnie używane konsumenckie urządzenia na podczerwień, które wysyłają kodowane cyfrowo impulsy promieniowania podczerwonego w celu sterowania funkcjami takimi jak zasilanie, głośność, kanały, odtwarzanie, zmiana ścieżki, ciepło, prędkość wentylatora lub innymi funkcjami różniącymi się w zależności od urządzenia.

Napędy do bram – zasady funkcjonowania

Pilotami zdalnego sterowania dla tych urządzeń są zazwyczaj małe bezprzewodowe ręczne obiekty z szeregiem przycisków do regulacji różnych ustawień, takich jak kanał telewizyjny, numer ścieżki i głośność. W przypadku wielu urządzeń pilot zdalnego sterowania zawiera wszystkie elementy sterujące funkcjami, podczas gdy samo urządzenie sterujące posiada tylko kilka podstawowych elementów sterujących. Pilot steruje napędami do bram.

Kod pilota, a tym samym wymagane urządzenie zdalnego sterowania, jest zwykle specyficzny dla linii produktowej, ale istnieją uniwersalne piloty, które emulują pilotem wykonanym dla większości głównych urządzeń marki.

W latach 2000. zdalne sterowanie stale ewoluowało i rozwijało się, obejmując łączność Bluetooth, funkcje obsługiwane przez czujniki ruchu oraz sterowanie głosem.

Bramy przemysłowe z napędem

Historia napędów do bram

W 1894 roku pierwszym przykładem bezprzewodowego sterowania na odległość była demonstracja brytyjskiego fizyka Olivera Lodge’a, w której wykorzystał on koherer Branly’ego do spowodowania, aby galwanometr lustrzany poruszał wiązką światła, kiedy fala elektromagnetyczna była sztucznie generowana. Udoskonalili to jeszcze innowatorzy radiowi Guglielmo Marconi i William Preece, podczas demonstracji, która odbyła się 12 grudnia 1896 roku w Toynbee Hall w Londynie, w której zrobili dzwonek, naciskając przycisk w pudełku, który nie był połączony żadnymi przewodami.

W 1898 r. Nikola Tesla zgłosił patent amerykański 613 809, nazwany Metodą Aparatury do Sterowania Mechanizmem Ruchomego Pojazdu lub Pojazdów, którą publicznie zademonstrował poprzez sterowanie radiowe łodzią podczas wystawy elektrycznej w Ogrodzie Placu Madison. Tesla nazwał swoją łódź „teleautomatem”..